5 Ekim 2007 Cuma

TURŞU

Bizim evde ençok tüketilen salatalık ve biber turşusudur. Bu senede yine kendi turşularımı kendim yapıyorum.Ben 1 er kiloluk kavanozlara koydum ki hem açılınca çabuk tüketilsin hem buzdolabına kolaylıkla girsin hemde hoş gözüküyolar.Hijyenik, dogal,taze daha ne olsun.Salatalık ve biber favorimiz ve yapımıda çok basit tavsiye ediyorum deneyin.
Salatalık ve Biber Turşusu
malzemeler:
3 adet salçalık kırmızı biber
1 kilo turşuluk sarı biber
1 kilo kornişon turşuluk
sirke
su
turşu tuzu
bol sarımsak

yapılışı:
Salatalıkları ve biberleri iyice ovalayarak yıkayın,Sarımsakları soyun ve biberlerin saplarını kısaltın, kırmızı biberi irice halka halka doğrayın, sebzeleri kavanozlara aralarına (kavanoz başına 3-4 diş)sarımsak koyarak sıkıca yerleştirin ve herbir 1.lt lik kavanoz için 2 tatlı kaşığı turşu tuzu ve 1 kahve fincanı üzüm yada elma sirkesi ilave edin ve ağzına kadar su ile doldurup (varsa enüste kerviz sapı konulabilir ben koymadım) kavanozlar kapatılır.Birkaç gün sonra turşuluklar basılacağından üstüne birkaçtane daha ekliyebilirsiniz.2-3 hafta kadar oda sıcaklığında kalan turşuları daha sonra buzdolabına koyunki yumuşamasın.Turşu suyunun rengi berraklığını kaybedip bulanık olmaya başlarsa anlayınki turşular olmuş.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: