29 Aralık 2007 Cumartesi

Hamsi Buğulama ve Kızartma






Bol bol balık yemenin tam vakti, Balık şuan çok ucuz, kayınvalidem bize 4 kilo almış derin dondurucuya koyduk, yaza doğru çıkarıp yazlıkta mangal yapıcaz ve afiyetle yiyeceğiz. Ben herhafta mutlaka balık menüsü yapmaya çalışıyorum. Geçen haftalarda yapmıştım, bizde hamsi iki çeşit pişer ben kızartma severim, eşimse buğulama, herkesin damak zevkine göre yapmaya çalışıyorum.

Buğulama
Gerekli Malzemeler: (3 kişilik)

yarım kilo temizlenmiş kılçıklarından ayrılmış hamsi
küçük bir kuru soğan
yarım limon
1 sivri biber
1 domates
yarım tatlı kaşığı tuz

Yapılışı:
Hamsiler tuzlanır, küçük bir fırın kabına yanyana dizilir ve üstüne domates, limon, biber ve soğan dilimlenerek konur, Yarım çay bardağı su konulup 200 derecelik fırında hamsilerin üstü hafif kızarana kadar pişirilir.Ilık ılık yenir.

Kızartma:
Gerekli Malzemeler:
yarım kilo temizlenmiş kılçıklarından ayrılmış hamsi
yarım su bardağı mısır unu
yarım çay kaşığı tuz
1 çay bardağı sıvı yağ

musır ununu geniş bir kaba alıp tuz ilave edip karıştırıyoruz.Yağı tavaya alıp, iki hamsiyi boylarına göre iç kısımlarından karşılık yapıştırıp mısır ununa batırıp kızgın yağda nar gibi kızartıyoruz.Servis tabağına kağıt havlu serip üstüne alıyoruz.Arzu ederseniz biraz limon sıkıyorsunuz.Balığın yanında bol rokalı yeşil salata, birazda soğan ve turşu varsa başka bi yemeğe gerek yok bence.Afiyet olsun.(aman balık pişirdikten sonra çöpleri ertesi güne bırakmayın ve kızartma tavasını çamaşır suyu ile yıkayın, ocağıda çamaşır suyu ile temizleyin benden tavsiye)

Hiç yorum yok: