11 Kasım 2007 Pazar

SEBZELİ GÜVEÇ

merbahabalar
Benim kayınvalidemin et yemekleri çok güzel olur. Özellikle meşhur bir Halime Sultan Köftesi vardırki (bu ismi ben koydum) yazlığa gittimizde annem mutlaka mangalı yakar ve lezzetli köftelerinden yapar. Köfte konusunda ilerleme kaydeden ben, onun annesinden öğrendiklerini kapmaya çalışıyorum. Evlendiğimizde ilk yaptığım köfteler ekmek köftesi olmuştuda, şimdi gerçekten güzel yaptığımı düşündüğüm güvecin tarifi şöyle,


Malzemeler:
1 kilo kemikli kuzu eti bacak yada gerdan yada kemiksiz ette olabilir.
1 kabak
1 patlıcan
1 sivri biber
1 kırmızı biber
2 patates
3 diş sarımsak
1 büyük soğan
2 domates
1 kaşık salça
10-15 adet taze fasulye
bir tutam kekik
1,5 bardak soğuk su
1 y.k.sıvı yağ

Güveç kabını yağlıyalım, etleri yıkayıp süzdükten sonra, üstüste kabın içine dizelim üstüne sırasıyla 2 ye böldüğümüz fasulyeleri, patlıcanı, kabağı, patatesi, biberleri, soğanı ve sarımsağı ekliyelim en üste domatesleri doğrayıp güvecin ağzını folyo ile sarıp suyu ve tuzunu da koyalım 125 derece ısıttığımız fırına yada ocağın elektrikli gözünün en kısığına koyalım 2,5 saat ağır ateşte pişen güveci sebzeleri ile servis yapalım. Afiyet şeker olsun..

Hiç yorum yok: